Hold din træningsplan!

Har du også problemer med at kunne holde din træningsplan helt?

Går du også med de der tanker om at ”Nej jeg gider ikke lige træning i dag” eller ”Jeg orker det ikke lige nu” Så kunne det godt være du skulle overveje noget med din træning plan.<br> Det handler blot om at du spørger dig selv, Nyder du at skulle køre igennem din træningsplan i løbet af ugen? Hvis du ikke gør, så kan det godt være du skal overveje at ændre nogle små ting i den.

 En træningsplan kan let komme til at overrumple en så man kommer til at føle at det er ren tvang. Man kan let miste fokus på hvor man er på vej hen eller hvad ens slut mål er når man bare føler at det hele er tvang. Så man skal huske at have minimum 1 ting i løbet af ugen som man kan glæde sig til at skulle.
Dette kan virkelig hjælpe på at det ikke kun er surt at skulle træne og jo mere man nyder det, jo flere kræfter vil man lægge i sin træning.

Prøv at tænke over en eller anden ting som stadig er motion, men som du nyder eller kan glæde dig mere til at skulle end resten af træningen. Det kan f. eks. Være at løbe en tur, cykle, stå på rulleskøjter, bruge hullahop ring. Find noget som gør træning sjovt for dig, så bliver det meget nemmere at nyde sin træning.
Du skal selvfølgelig også holde din normale træning, man kan ikke undgå at der er noget af træningen man ikke gider.

Så med mindre du træner efter et meget fast mål, så som bodybuilder konkurrencer eller du har en meget stram eller kort deadline, så er det selvfølgelig sværere at få ind udover træningsplanen.
Men hvis du forsøger at tabe dig, træner i forvejen eller bare gerne vil i gang med at træne, så synes jeg det er en god ide at få lidt sjov ind i billedet. Det kan godt være med til at gøre at du har nemmere vil at holde din træningsplan.

Træning skal være seriøs, men også sjovt!